Alla inlägg under januari 2009

Av Annelie Murén - 30 januari 2009 18:23

Idag har det inte hänt så mycket. När jag hoppade av bussen i sanviken så träffade jag på Angelica. Vi gick tillsammans till skolan. Sen pratade vi lite och gick sedan på varsina lektioner. Min första lektion var samhällskunskap efter den hade jag håltimme i  1 ½ timme. Så då satt jag med emma och skrev lite om UF. Medans vi gjorde det fick vi besök av jerry, Thomas kompis. Han frågade vad jag skulle göra i helgen:

Jag svarade: Mysa med Thomas

Han svarade: Åååh vad skönt!

Haha! Både jag och Emma höll på dö utav skratt. Det var hon som sa att det skulle skrivas i bloggen :P Sedan satte vi oss vid en data, efter en liten stund var det dags för nästa lektion, Religion. Sen fick jag sluta.


På vägen till bussen gick jag med mikaela, vi pratade massor. När hon skulle åt ett annat håll så stannade vi till och pratade mera. Sen ringde min mobil det var kristina, det handlade om morgon dagens match. Det var då jag kom på att jag var tvungen att skynda mig till bussen. Men allt gick så bra så.

Men nu är jag lite stressad för jag ska hem till Thomas och han kommer snart och hemtar mig.

Så, ha det gott!


//A.

Av Annelie Murén - 29 januari 2009 21:53

Inatt sov thomas hos mig. Han skjutsade mig till bussen i morse. Hur söt som hellst. Jag åkte in lite tidigare eftersom jag skulle träffa Jenny och jobba med infolayouten. Fast vi inte skulle ha någon lärare. Jag kom in till skolan ca 07.45 jenny skulle komma mellan 08.00 - 08.30 men tyvärr fick jag ett meddelande ca 08.20 att hon var sjuk. Men tyvärr så är det sånt som händer. Inget man kan rå för. Men jag gick iallafall in till  datasalen vi var bara två stycken där sen kom det två till och sen kom Emma då hade jag någon att prata med iallafall. Vi jobbade lite och kikade lite. Sen var det dags för samhällskunskap. Sen fick jag sluta för dagen.


När jag kom till ockelbo kom Thomas och hemtade mig. Han kom lite sent men det gick bra ändå. efter en stund hemtade vi farmor och min faster. Dom ville gratulera mig och thomas till förlovningen. Vi fick en jättefin lyckta (orrefors) och en stor bricka med massa fat som är formade som hjärtan. Jätte fint var  det :)


Thomas har hjälpt mig lite med pluggning idag också. Och jag  hjälpte honom genom att lyssna när han höll föredrag eller vad det heter. Men nu är han hemma vid sig och jag vid mig. Men i morgon då får vi träffas igen. Kommer bli mysig. Nu måste jag avsluta för jag måste hinna med att göra lite annat innan det är godnatt för min del.

Krya på dig Jenny, ses snart i skolan igen =)


//A.


Av Annelie Murén - 28 januari 2009 22:11

Idag har jag varit ledig från skolan. Studiedag. Så jag, Hjärtat och pappa  följde med mamma till nån fot grej i gävle som fixar fötter. Hon skulle titta om hon behövde andra inlägg i skorna. Efter det gick vi och tittade på balklänning till mig som så småning om är aktuellt. Jag provade jättemånga fina klänningar men det var tre stycken som jag kände lite extra för. Två röda och en mörkgrön. Men jag kännde att den gröna kanske mest var min stil. Den jättetrevliga expediten berättade att det var många som skulle vara röda i år på balen. Då kännde jag ännu mer för den gröna. Så det fick bli den. Jag köpte också en sjal som passade till. Nu så måste jag hitta skor också som ska passa. Men det är ju ett tag kvar tills balen ska vara. Men biljetterna måste fixas i början på febrari tror jag.


När vi skulle fara hemåt stannade vi i sandviken och handlade lite. Sen när vi kom hem så gjorde vi inte så mycket tills jag skulle på träning. Thomas skjutsade mig. Hämtade Tessan på samma väg. På träningen tyckte jag faktist att det gick bra :) I helgen är det sessongens viktigaset match mot borlänge. Måste vinna mot dom :) Men nu är jag hemma och måste tänka lite på att jag ska upp till skolan i morgon bitti. Och nämligen åka en tidigare buss. Så jag måste väl snart gå till söms.

Godnatt!


//A.

Av Annelie Murén - 27 januari 2009 22:47

Idag vaknade jag hemma vid thomas. Jag började skolan 12.25 idag. Egentligen skulle hjärtat också börja typ då. Men han var tvungen att åka till skolan tidigt eftersom han skulle ha ett matteprov. Men jag stannade kvar hemma vid honom. Fick låna hans nyckel så att jag kunde låsa efter mig. Det var meningen att jag skulle ta 11 bussen in till sandviken men det blev så att thomas tog bilen och hemtade mig istellet.  Så vi åt lite när han kom. Sen åkte vi till sandviken och lämnade bilen vid hans mammas jobb. Sen gick vi till skolan. Jag slutade idag 15.50, kom hem ca 17.00


När jag hade varit hemma ett tag skulle jag och pappa hemta thomas. När vi kom hem till mig så tog han fram ett stort paket och lade det på köksbordet. Han sa att det var till mig. Det är inte nån speciell dag idag. Men i morgon firar vi 5 år och 1 månad. Men iallfall så fick jag en väska som jag har pratat om jättelänge. En träningsväska nike. Han är hur underbar som hellst. Thomas Johansson du är det bästa som har hänt mig, älskar dig! Nu ska jag avrunda. Ska gå och umgås lite med hjärtat:)

Ha det bra!


//A.

Av Annelie Murén - 24 januari 2009 18:45

Inatt sov Thomas hos mig. Han skulle jobba nu på morgonen eller vad ska man säga inatt skulle han jobba. Han började 01.30 så han fick låna mamma och pappas bil. Sen kom han hem ca 06.00 -06.30 När han kom tillbaka så sov jag. Innan han gick in så såg han att morfars katt var ute och frös så då fick han följa med Thomas upp till mitt rum. Katten sov inne i mitt rum ända till det var dags att vakna igen. Fast när jag gick upp så låg katten och thomas kvar och sov. Jag tog en promenad med ludde (hunden). När jag kom tillbaka hade Thomas släppt ut katten igen. Om alla undrar hur min morfars katt kunde sova i mitt rum, är det för att vi bor på samma gårdsplan. Och katten bor både hos honom och hos oss :)


Idag var det meningen att jag och thomas skulle följa med Johanna till Valbo och se Kevin, Alice och Robin tror jag att det var. Thomas skulle köra. Men det blev ett sånt oväder så då kännde vi att det inte var någon idé. Det har snäat jättemycket och det snöar fortfarande. Men lite mindre nu. Jag hoppas att ovädret börjat lätta. Hoppas vi kan ta en valborunda sen nån gång. Det var tråkigt att vi inte kunde åka idag. Men vi ville inte riskera om det skulle hända någon olycka. Dom hade ju vanat att det skulle bli en klass 1 varning!


Men vi försökte komma ner till ockelbo en sväng iallafall för att mamma och pappa behövde chilisås till nån maträtt dom skulle göra. Innan vi åkte hem åkte vi till Thomas mormor för hon ville träffa oss. Och det som väntade där på oss var en förlovningspresent :) Vi fick en kastrull, det var ju jättebra tycker jag, jättebra för i snaraste framtid kanske man flyttar hemifrån. Men vi lära åka hem nästan på engång för ovädret blev bara värre och värre. Vi hyrde en film som vi kunde kika på. Och nu ikväll tittade vi på den.Jiddra inte med Zohan hette den. Den var väl ganska bra, eller den var rolig.

Nu ska jag försöka avrunda. Måste ursäkta eftersom det blev lite långt idag. Blir kanske lite tråkigt att läsa om det är för långt. Men hoppas att det gick bra ändå. Får bli mer kortfattat nästa gång;)

Ha det bra!


//A.


Av Annelie Murén - 22 januari 2009 21:59

Idag har Thomas haft uppkörning. och han KLARADE det!! :D Grattis älskling! Nu kan du då ta dig vart du vill hihi.


Du kom hem till mig en stund idag vad söt du är. Sen åkte vi en liten runda. Du var så duktig.

Återigen ett stort GRATTIS till dig.


Älskar dig!!


//A.

Av Annelie Murén - 20 januari 2009 20:07

Idag vaknade jag hemma vid sötasteThomas :) Båda vi skulle åka med11 bussen in till skolan. Så vi gick upp lite senare. Vi gjorde i ordning oss och åt lite frukost innan vi åkte. När vi kom till skolan ca 12 träffade vi Jenny och sen gick vi direkt till matsalen  för att äta lunch. Efter luchen var hjärtat tvungen att gå till sin klass och gå på sina lektioner. Lika så, lära jag och Jenny göra. Vi hade först affärsutveckling och sen hade vi info&layout. Idag fick jag också reda på att jag klarade företagsekonomiprovet som jag pratade om förr. Det var en lättnad så man slapp tänka på det provet något mer. Det finns ju så mycket annat att tänka på nu i skolan.


Efter skolan åkte jag med bussen hem. Och fy sjutton vad det har snöat idag. Inte behöver det komma så mycket snö nu tycker jag. Jag vill ju att värmen ska komma tillbaka nu.


När jag kom hem åt jag lite mat med pappa. Sen dess har jag inte gjort så mycket. Om en liten stund kommer hjärtat hit. Ska bli mysigt. Hoppas att han snart får körkort så att vi kan ta oss vart vi vill :) Eller ja, han kan ta sig vart han vill ;) Nu ska jag fortsätta att vänta på honom. Kanske plugga lite med.

Ha det bra!


//A.

Av Annelie Murén - 19 januari 2009 16:17

Idag har jag varit i skolan. Jag slutade tidig, 11.30 eftersom jag inte hörde nått om vi skulle ha mentorstid idag eller inte. Men jag tog iallafall bussen hem kl 12. Ärligt talat har jag inte så mycket att skriva om idag. Men lite ska jag försöka hitta på.


Honom jag pratade om igår är fortfarande på sjukhus. Så jag hoppas att han får all den hjälp han behöver. Men jag kan ju också passa på att säga att det är bara att rösta i min omröstning. Håll uppkik, för omröstningen kan ändras;) Nu ikväll ska jag träna, sen efter jag gjort det kommer jag att åka hem till hjärtat <3. Det kommer bli trevligt.

Ha det gott!


//A.

Presentation

Omröstning

Älskar du någon?
 Ja absolut det!
 Nej inte det!
 Kanske det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards