Alla inlägg under februari 2009

Av Annelie Murén - 28 februari 2009 21:53

Idag blev det en sväng på vintermarknaden som är här i ockelbo. Elin, Micke och Sandra kom och gick med mig och Thomas.  Vi köpte godisremmar. Ingen marknad utan godisremmar :) Det blev inga strumpor för mig i år. Jag har ju sen förra året :P Idag var det fint värder, nästan lika fint som igår. Jag tror faktist det var lite kallare idag men även solsken. Jag frös lite om fötterna när vi gick på marknaden.


Marknaden är i morgon också, men det blir ingen marknad för min del. För i morgon ska jag till Falun och spela innebandymatch. Det ska bli roligt. Var ju ett tag sen det var match nu. Många som blev inställda ett tag, känns det som.

Men nu ska jag vila så jag orkar springa i morgon :)


//A.

Av Annelie Murén - 27 februari 2009 21:38

Idag har det varit en vacker dag. Och den har jag tillbringat uppe i Rönnåsen med Thomas, Tessan, Märtha och Ullrika. Och även kom Niklas och Annelie upp med sina söta barn, Edvin och Malva.  Dom åkte pulka medans jag och Tessan åkte slalom. Det var första gången för tessan. Och för att vara första gången så var hon riktigt duktig. Ramlande bara en enda gång. Jag har inte åkt slalom på 5 år så det var rikigt skoj. Eftersom Thomas inte åker så är det roligt att hon har börjat lite nu, så jag har henne att åka med. Så nu kankse jag slipper vänta i 5 år igen :P . Fick reda på nu att Tessan ska upp till kungsberg i morgon med en vän till henne. Jätte roligt.

Tack för en riktigt trevlig dag!


//A.

Av Annelie Murén - 26 februari 2009 17:32

Jag tänkte bara skriva lite om vad som hände igår. Då åkte jag, Thomas, Carro och Sandra in till valbo och småhandla lite. Vi hade det jättetrevligt hela dagen. Sen åkte vi förbi sandviken när vi skulle hem, vi skjutsade hem, sandra och Carro. Eller sandra skjutsade vi till Jernvallen för hon skulle lära ut konståkning till sin grupp. Men det var ju en stund innan hon skulle börja träna dom. Så vi tog en match i bowling. Vi hade tur eftersom det endast fanns en barna ledig. Vi spelade en timme. Och den otur som jag hade så förlorade jag :( Men inte ska jag hänga läpp för det, det var jätte trevligt i allafall. Sen så skjutsade vi hem carro och jag och thomas tog en trip hem.

Tack för en trevlig dag!


Men idag har jag inte gjort så mycket. Jag har varit med thomas. Vi hyrde en film, den var dålig så jag somnade. Så ärligt talat vet jag inte riktigt vad den handlade om.  Men nu måste jag skynda mig. Ska åka hem till Thomas.

Ha det bra alla!


//A.

Av Annelie Murén - 24 februari 2009 14:43

Idag har jag klippt mig. Tunnat ur och klippt upp håret lite :) Det är fortfarande långt men ändå mycket kortare.


Vi pratade lite om håruppsättningen och sminkningen inför balen idag också. Jag har bokat en tid nån vecka innan balen då ska vi prova lite. Men nu måste jag gå.

Ha det bra!


//A.

Av Annelie Murén - 23 februari 2009 21:10

Vaknade med ett ryck kl. 08.15 i dag, av Thomas mobil som ringde, jag trodde helt säkert att det var ringklockan. Men som sagt det var det inte. Det hade kört ihop sig lite på darlings jobb. Han skulle få vara ledig idag men var tvungen att jobba. Vi trodde att han skulle få sluta ganska tidigt. Men han slutade ca mellan 17-18 tror jag. Han är så duktig så. Och inatt ska han börja jobba kl 03.00 Men då kommer ju han inte alls jobba så länge. Men jag förstår inte hur han orkar gå upp så tidigt om nätterna. Men jag förstår iallafall varför han har blivit lite morgon trött vissa dagar.


Nu ikväll var det meningen att jag skulle åka och träna. Thomas kom hem till mig och hämtade lite saker, så då tänkte jag lifta med honom till träningen. Jag började känna mig lite hängig och klen i kroppen. Inte alls pigg. Men vi satte oss i bilen iallafall för att åka. Jag berättade för honom hur jag kännde mig.  Så när han hade kört mig en bit så vände vi och körde hem igen. Jag kände att det inte var någon idé att träna när jag kände som jag gjorde. Jag vill verkligen inte bli sjuk. Jag ska vara pigg inför träningen på onsdag och inför båda matcherna som jag har i helgen :)


Nu sitter jag här och har nyss tittat på en film. Efter en stunds vila så känner jag mig lite piggare, men inte bra än. Jag får tillbringa min kväll att vila ut ordentligt så kanske jag kommer känna mig piggare. Vi får se efter den vila jag får inatt.  "Man brukar ju säga, att vila det lönar sig."

Innan jag ska sova så kanske jag ska vila framför en bra film igen. Vem vet, jag kanske till och med somnar. Inget är omöjligt.

Ha det så bra!


//A.

Av Annelie Murén - 21 februari 2009 10:39

Lördag morgon. Nu är kl 10.40 och jag har varit vaken ganska länge. Jag vaknade ca 7.00-8.00 Jag förstår inte varför jag vaknar så tidigt. När man är ledig och får sova då kan man inte. Jag lurades lite nu, vaknade 1.00 inatt också för att Thomas skulle upp och jobba. Men han kom hem ca 7 igen. Sen somnade han och vaknade nu av att hans mobil ringde.


Jag och thomas funderar på vad vi ska hitta på idag. Vi vet inte riktigt vad. Vi funderar så det knakar :P Ne, nu ska jag göra lite nytta iallafall.

Ha det bra!


//A.

Av Annelie Murén - 18 februari 2009 22:09

Idag har det varit lite stressigt, iallafall på eftermiddagen.  Idag slutade jag egentligen ca 09.15 eftersom jag inte hade några rester. Men idag började vi trycka boken som vi har gjort, så jag stannade lite längre. Och eftersom det är mycket jobb så tar det ju lite tid.  Men iallafall var jag tvungen att åka hem 16.20 från skolan om jag skulle hinna träna och det ville jag så klart. Blev lite stress hemma med. Men nu är det lugnt. Nu ska jag bara gå och sova och vänta på morgondagen :) Svenska hela dagen i morgon.

Godnatt!


//A.

UF!

Av Annelie Murén - 17 februari 2009 17:44

Idag har vi jobbat mycket med UF i skolan. Vi fixade lite reklamplatser. Vi ringde idag till butikerna. Gick inte så bra för mig ;) Ska skriva loggbok snart.


Nu så är jag inte kattvakt längre. Brorsan kom hem idag. Så inatt blir det att sova hemma. Och sova i min egen säng :)


Ne, nu måste jag skriva loggbok, innan jag glömmer det.

Kram!


//A.



Presentation

Omröstning

Älskar du någon?
 Ja absolut det!
 Nej inte det!
 Kanske det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards